Роботи двох відомих одеських художників Василя Рябченко та Степана Рябченка придбав Музей Сучасного українського мистецтва Корсаків в Луцьку. В цьому музеї ціла експозиція одеського мистецтва. Тут представлені роботи одеських нонконформістів другої половини ХХ – початку ХХІ століття.
«Це одна із найцікавіших експозицій Музею Сучасного українського мистецтва Корсаків: хронологічна послідовність, яскраві імена, знакові твори, які вже нині набули змісту цінних раритетів вітчизняної художньої культури. Однак системні введення до цієї колекції нових об’єктів не тільки сповнює несподіваними візуальними ефектами, а й суттєво трансформує зміст явища, додаючи його прочитанню додаткових смислів і трактувань. Особливої повноти загальному звучанню експозиційної площі одеського осередку додала поява тут творів батька та сина Рябченків (Василь Рябченко «Спокуса»; Степан Рябченко «Електронний Евр») – і не лише в контексті урізноманітнення матеріалу, а й як демонстрація зримого діалогу поміж представниками різних поколінь, прогнозування нової концепції розвитку», – підкреслює керівниця науково-дослідного відділу музею Зоя Навроцька.
Цей унікальний музей відкрили у 2018-му році в культурно-розважальному центрі. Загальна площа першої черги музейного комплексу становить близько 5 000 кв. м і містить низку виставкових залів. Площа постійної експозиції займає 3000 кв. м.
У музеї представлено роботи понад 100 митців (більш як 800 арт-об’єктів). Це живопис, графіка, скульптура, інсталяція, відео-арт – тут зібрана колекція творів мистецтва найкращих українських авторів ХХ– ХХІ століть.
Цього місяця в експозиції з’явились роботи Василя та Степана Рябченків.
«Малярство Василя Рябченка засноване на цікавому поєднанні ознак класичних традицій та стилістичної риторики модернізму. Воно захоплює естетичними, інтелектуальними, психологічними вібраціями, силою ремесла, гостро- індивідуальними прийомами вираження. Полотно «Спокуса» (1990), яке нещодавно з’явилось в експозиції МСУМКу, це своєрідна рефлексія художника на проблему переосмислення усталених мистецьких здобутків. Комбінаторика впізнаваності форм та об’ємів із умовністю колористичної плинності, розмитістю контурів у послідовності зображального ряду досягає тут, на зовсім невеликій площині, справжньої феєричності ірреального видива», – переконана Зоя Навроцька. Полотно «Спокуса» Василя Рябченка додає ще одну грань до уяви про специфічні особливості мистецтва Одеси.
«Світ реального та ірреального – в центрі уваги Степана Рябченка. Його творчі пошуки знаходяться поза сферою усталених традицій – в площині медіа-арту та розбудови нового віртуального простору. Все, створене цим художником, нерозривно пов’язане із новітніми технологіями, цифровим інструментарієм, які дозволяють йому вповні відчути божественну суть акту творіння. Адже Степан Рябченко не створює звичних станкових полотен, не відображає реальне довкілля і предмети людського життя, а вибудовує власний простір, власний всесвіт із віртуальними садами, персоніфікованими деревами, квітами, дивовижними містами, їхніми мешканцями. В цих творах все вібрує красою, переливається кольорами, іскриться, вибухає несподіваними пластичними формами. Тут наскрізь відсутнє зло», – підкреслює Зоя Навроцька.
На думку дослідниці, все, що створює Степан Рябченко, сповнює душу радістю, відчуттям щастя і гармонії, яких так бракує сьогоденню. Нагадаємо, що нещодавно роботи цих одеських митців виставили в Данії.